صفحه اصلی تماس با ما عناوین مطالب پروفایل قالب سبز

نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان كابينت چوبي و آدرس choob.tk لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.

www.ork.orq.ir





آشنایی با رنگ‌های متضاد در دکوراسیون

آشنایی با رنگ‌های متضاد در دکوراسیون مهارت‌های زندگی > فوت و فن  - همشهری آنلاین- ندا شریف: یکی از سخت‌ترین موارد تصمیم‌گیری در دکوراسیون خانه، انتخاب رنگ‌های متضاد است. برای این منظور می‌توانید از چرخه رنگ کمک بگیرید.

بعضی از رنگ‌ها می‌توانند کنار هم قرار بگیرند، در حالی که تلفیق سایر رنگ‌ها نتیجه خوبی نخواهد داشت. در عین حال انتخاب دو رنگ متضاد کاملا به سلیقه شخصی، دوست داشتن و احساس رضایت شما بستگی دارد. مثلا می‌توانید قهوه‌ای و نارنجی را با هم ست کنید یا اگر بخواهید به اتاق ظاهر خاکی‌تری دهید، قهوه‌ای را با سبز تیره به کار ببرید.

در مورد رنگ‌های کلاسیک اگر بخواهید به هم بیایند، می‌توان از زرد و بنفش، آبی و نارنجی، و قرمز و سبز نام برد.

به خاطر سپردن این سه رنگ کلاسیک آسان است. کافیست سه رنگ زرد، آبی و قرمز را به عنوان پایه در نظر بگیرید و از میان آن‌ها یک رنگ را انتخاب و دو رنگ دیگر را با هم ترکیب کنید تا به رنگ جدید برسید. برای مثال اگر از زرد استفاده می‌کنید، ترکیب دو رنگ آبی و قرمز بنفش خواهد شد. یا اگر از قرمز استفاده می‌کنید، با ترکیب دو رنگ زرد و آبی رنگ سبز را خواهد داشت.

آشنایی با رنگ‌های متضاد در دکوراسیون

مشکی به هر رنگی می‌آید. رنگ سفید هم همین‌طور. درست است که این دو جزو رنگ‌های متضاد هستند اما در اتاقی که فقط از این دو رنگ استفاده شود، خیلی یکنواخت خواهد شد. بهتر است از رنگ‌های روشن‌تر استفاده کنید.

اگر از رنگ‌های متضاد استفاده می‌کنید، در مورد وسایل دقت نمایید. چرا که این رنگ‌ها می‌توانند مبلمان شما را نامناسب نشان دهند. این مسئله باز به سلیقه شما بستگی دارد.

اگر تمایلی به خرید وسایل جدید ندارید، رنگ‌هایی را انتخاب کنید که به مبلمان شما بیایند. مثلا رنگ سفید با دو رنگ متضاد آبی و نارنجی یا زرد و بنفش می‌آید و فضا را متعادل‌تر می‌کند.

مطمئنا تمام روز نگاه کردن به دیواری کاملا نارنجی سردرد، خستگی و سنگینی چشم را به همراه دارد. پس بهتر است از یک رنگ سوم برای متعادل شدن فضا استفاده کنید.

بهتر است از رنگ‌های متضاد تیره‌تر و رنگ‌هایی که خیلی خیره‌کننده نیستند یعنی رنگ‌های پاستلی استفاده نمایید. انتخاب رنگ‌های براق برای محیط زندگی مناسب نبوده، خیلی وقت‌ها غیرقابل تحمل است و فضا را کوچک‌تر از آن‌چه هست، نشان می‌دهد.

انتخاب طرح رنگی درست، اتاق را بزرگ‌تر و پذیراتر می‌کند. انتخاب رنگ‌های متضاد یک ریسک است، اما بعضی وقت‌ها ارزش ریسک کردن را دارد.

رنگ‌های متضاد در دکوراسیون


برچسب‌ها: <-TagName->
[ برچسب:, ] [ ] [ نوري ]

 

 

مرحله اول:
یک جدول رنگ انتخاب کنید. رنگهای مورد علاقه خود را در نظر داشته باشید، بسته به فضایی که میخواهید در خانه تان ایجاد کنید: آرامش بخش یا پر انرژی، رنگها را انتخاب کنید. برای ایده گرفتن، به لباسهایی که در کمد دارید یا اشیاء مورد علاقه تان نگاه کنید. احتمال بیشتری هست که شما رنگهایی را انتخاب کنید که در لباس به شما می آید یا رنگ شیئ مورد علاقه تان است. همینطور می توانید از رنگبندی تابلوها و پوسترهایی که به دیوار است، الهام بگیرید.

 

برای ایده های بیشتر از کتب و مجلات دکوراسیون استفاده کنید. روی رنگبندی که برای اتاقها استفاده شده تمرکز کنید و به مبلمان کاری نداشته باشید. زیرا شکل و شمایل و مبلمان بعداً باید انتخاب شوند.

 

مرحله دوم:
برای انتخاب بهتر از دایره رنگ استفاده کنید. دایره رنگ را می توان از کتاب فروشی ها و فروشگاه های لوازم هنری پیدا کرد و برای انتخاب رنگ بسیار کارآمد است. از رنگهایی که در کنار هم هستند، مثل زرد و نارنجی برای خلق احساس گرمی و آرامش و لذت استفاده کنید. رنگهای متمم در نقاط انتهایی و مقابل دایره رنگ قرار دارند، مانند نارنجی و آبی. این رنگها در کنار هم احساسی از هیجان و انرژی را ایجاد می کنند که برای ایجاد یک محیط سرگرم کننده مناسب است.

 

مرحله سوم:
ابتدا به بخشهای مختلف خانه دقت کنید و یک یا دو رنگ را برای یک قسمت انتخاب کنید و سپس به اتاق بعدی بروید. میتوانید سایه ها و تون های دیگری از همین رنگ را به جای استفاده از چند رنگ متنوع، انتخاب کنید.

 

رنگ اصلی را که برای بخش اعظم خانه، مثل زمین، فرش، دیوار، مبلمان و آثارهنری استفاده می شود در نظر بگیرید. سپس از دو رنگ متمم برای ایجاد اثر آرامش بخش و نیز رنگی که در این میان کاملاً غافلگیر کننده باشد، استفاده کنید. برخلاف باور عمومی، اتاق های راحتی و استراحت نیز به رنگ نیاز دارند!

 

می توانید برای ایجاد اثر مشابه، از رنگهای طبیعی برای دیوارها، رویه ها، رویه های پارچه ای حباب لامپ استفاده کنید، سپس یک رنگ سرد یا آرامش بخش مانند سبز و آبی برای مبلمان، پرده و لوازم را بکار ببرید.

 

مرحله چهارم:
قانون ۶۰-۳۰-۱۰ را در هنگام انتخاب رنگ غالب، ثانویه و رنگهای بعدی در نظر داشته باشید. رنگ غالب ۶۰ درصد و رنگ ثانوی ۳۰ درصد و رنگ بعدی ۱۰ درصد از رنگهای اتاق را در برمیگیرد. رنگهای اصلی برای دیوار و اثاثیه در مرتبه های بعدی قرار می گیرند. از طیف تیره به روشن نیز می توانید استفاده کنید. رنگهای تیره در کف اتاق و رنگهای روشن برای دیوار و سقف استفاده می شوند. سقف باید روشن ترین رنگ را داشته باشد.

 

مرحله پنجم:
از رنگ برای ایجاد فضا و حالت های متفاوت استفاده کنید. وقتی شما رنگ را به خانه تان می آورید، در واقع بازتابی از شخصیت و احوال خود را برای بیننده منعکس می کنید.

 

دوست دارید خانه تان چه حس کلی داشته باشد؟ برای مهمانها رسمی و جدی باشد یا جذاب و دوستانه؟ دوست دارید اتاق خواب شما روشن و پرانرژی باشد یا گرم و آرام؟ آیا رنگهای طبیعی را ترجیح می دهید یا با هر رنگی می توانید ارتباط برقرار کنید.

 

مرحله ششم:
رنگهای مخالف برای خانه ای که تزیینات آن سفید یا دکور چوبی است، مناسب می نماید. استفاده از یک رنگ درخشان مثل سبز و آبی براق در کنار دکور چوبی و طلایی و چوب کاری های زینتی منظره ای دلفریب و دوست داشتنی ایجاد می کند.

 
 


برچسب‌ها: <-TagName->

 

شش قانون اساسی دکوراسیون 
رابرت فراست، شاعر امریکایی، معتقد است خانه همان‌جایی است که وقتی قرار است به آن برگردیم، همه اجزایش آدم را به سمت خودش می‌کشد. سویه‌های معنوی را اگر کنار بگذاریم، قطعا یکی از این اجزایی که آدم را به سمت خانه‌اش می‌کشد، سلیقه‌ای است که در چیدمان اجزای خانه به کار رفته است. این چند قدم را بردارید تا به یک دکوراسیون مطلوب و درعین‌حال شخصی دست پیدا کنید.

۱) از نصب تابلوهای کوچک روی دیوارهای بزرگ اجتناب کنید. با این کار هم از ارزش اثر هنری کم می‌شود و هم دیوار خانه کوچک به نظر می‌رسد. تابلوهای هنری باید دو‌سوم پهنای دیوار را پوشش دهند تا بشود آنها را یک عنصر دکوراتیو به حساب آورد.رابرت فراست، شاعر امریکایی، معتقد است خانه همان‌جایی است که وقتی قرار است به آن برگردیم، همه اجزایش آدم را به سمت خودش می‌کشد. سویه‌های معنوی را اگر کنار بگذاریم، قطعا یکی از این اجزایی که آدم را به سمت خانه‌اش می‌کشد، سلیقه‌ای است که در چیدمان اجزای خانه به کار رفته است. این چند قدم را بردارید تا به یک دکوراسیون مطلوب و درعین‌حال شخصی دست پیدا کنید.
 

 

۲) اگر می‌خواهید دیوارهای اتاق‌تان مرتفع به نظر بیاید، از چندین تابلوی عمودی در کنار هم استفاده کنید. اگر دوست دارید دیوارهای اتاق‌تان پهن و طولانی به نظر آید، چندین تابلوی افقی را در کنار هم قرار دهید.
۳) قبل از انجام رنگ‌آمیزی نهایی، از علاقه‌تان به رنگ مورد نظر مطمئن شوید. شاید بد نباشد که آن را در جای کوچکی امتحان کنید و زمانی که از شدت روشنی، تیرگی و یا درخشندگی رنگ اطمینان حاصل کردید آن را برای کل دیوارها به کار ببرید. بهتر است امتحان رنگ را در زیر همان نوری انجام دهید که بیشترین زمان را با آن سپری می‌کنید.
۴) نورها می‌توانند روی رنگ‌ها تاثیر بگذارند. برای مثال، نورهای زرد مقداری گرما و زردی به رنگ اضافه می‌کنند. در مقابل، نورهای سفید، باعث اضافه شدن کمی رنگ آبی به دیگر رنگ‌ها می‌شوند.
۵) استفاده از تابلوهای نقاشی به هماهنگی و زیبایی خانه بسیار کمک می‌کند، ولی به هنگام نصب این تابلوها باید در نظر داشته ‌باشید که در ارتفاعی بالاتر و یا پایین‌تر از حد تعریف‌شده قرار نگیرند. حد تعریف‌شده نصب تابلوها درحقیقت همان میانگین قد افراد بزرگسال خانواده است، یعنی در فاصله‌ای مابین ۱۵۸ تا ۱۷۰ سانتی‌متر از کف زمین. اگر قصد دارید مجموعه‌ای از تابلوها را روی دیوار به نمایش گذارید، می‌توانید این دامنه را به ۱۳۰ تا ۱۸۵ سانتی‌متر گسترش‌دهید.
۶) اگر می‌خواهید اتاق‌ها بزرگ‌تر از حد واقعی به نظر برسند، از رنگ‌های روشن و درخشنده استفاده کنید. برعکس، اگر فضای وسیعی در اختیار دارید و می‌خواهید که کوچکتر به نظر برسد، رنگ‌های تیره به کار ببرید

منبع خبر: مجله خبر


برچسب‌ها: <-TagName->

برای احداث یک ساختمان مراحل اجرای پی، اسکلت، سقف و... با دقت تمام و یکی پس از دیگری از روی نقشه ساختمان انجام می‌شود؛ برای به وجود آوردن فضای داخلی مناسب نیز باید ابتدا مراحل اصلی کار را مشخص کرد و به صورت برنامه‌ریزی شده گام برداشت. متخصصان و طراحان برای طراحی یک فضای داخلی از ابتدا، خواه محیط زندگی یا کار باشد و خواه یک ساختمان تازه تاسیس یا قدیمی، با اصولی مهم پیش می‌روند. اگر می‌خواهید تغییراتی در محیط کار یا منزل خود ایجاد کنید، می‌توانید با مطالعه اصول زیر و به کارگیری آن‌ها تغییرات موردنظر را اعمال کنید.
•تهیه نقشه یا پلان اندازه‌گیری شده محیط
در نخستین گام برای طراحی یک فضا یا محیط، باید نقشه معماری آن را تهیه کرد. با این کار مساحت و شکل کلی فضای موردنظر مشخص می‌شود و می‌توان ابعاد وسایل، چیدمان، سیرکولاسیون (گردش، رفت و آمد) محیطی، میزان نور و... را با توجه به نقشه مشخص کرد. اگر امکان دسترسی به پلان اصلی محل موردنظر برای‌تان وجود ندارد جای نگرانی نیست، می‌توانید به راحتی و به صورت دستی، نقشه معماری محل را تهیه کنید و اقدامات لازم را بر روی آن انجام دهید.
با استفاده از یک متر، از یک گوشه فضا شروع به اندازه‌گیری محیط کنید و به سمت مقابل آن پیش بروید. توجه داشته باشید که در طی اندازه‌گیری دیوار یا کف، باید اندازه پنجره، ستون، کمد دیواری، شومینه، پله و هر چیز دیگری که سر راه‌تان قرار دارد را یادداشت کنید. به این ترتیب هر ضلع اتاق را که اندازه گرفتید به کمک یک خط‌کش ساده، خطی متناسب با آن بر روی صفحه بکشید و اندازه‌اش را نیز در کنارش قید کنید. اگر اندازه رادیاتور، پنجره، ستون و... را به دست آورده‌اید آن را با زدن یک علامت، در محل خود روی خطی که رسم کرده‌اید نشانه و اندازه‌گذاری کنید. به همین ترتیب در طول فضا پیش بروید و اضلاع دیگر نقشه را تهیه کنید. در پایان وقتی به نقطه ابتدای اندازه‌گیری بازگشتید، یک نقشه ساده از محل موردنظرتان به‌دست آورده‌اید.
توجه کنید نقشه‌ای را که متخصصان طراحی داخلی تهیه می‌کنند، جزئیات و اطلاعات زیادتری دارد مثل ارتفاع پنجره و رادیاتور، مقاطع مختلف ساختمان، باربر یا کاذب بودن دیوارها، محل قرارگیری ستون‌ها در دیوار، محل عبور سیم‌های برق یا لوله‌های آب و گاز، جهت باز شدن درها، شمال و جنوب ساختمان و... . اما برای تغییر دکوراسیون توسط افراد مبتدی، نقشه‌ توضیح داده شده برای کارتان کافیست.
پس از ترسیم نقشه محیط، بهتر است چند کپی از آن تهیه کنید تا برای مراحل بعد، نقشه آماده را در اختیار داشته باشید.
•اندازه‌گیری وسایل در دکوراسیون جدید
اگر مبلمان، قفسه، تخت‌خواب، میز و... را برای دکوراسیون جدید در نظر گرفته‌اید بهتر است به صورت شماتیک یک مربع یا دایره را متناسب با فرم‌شان روی کاغذ رسم کنید و بعد اضلاع آن‌ها را اندازه‌ بگیرید و روی شکل منتقل کنید. به این ترتیب اگر زمانی بخواهید بدانید که مثلا ابعاد میز کارتان برای قرارگیری در محل خاصی مناسب است یا نه، دیگر نیازی نیست آن را با زحمت زیاد جا‌به‌جا کنید و نتیجه را ببینید، بلکه کافی‌ست ابعاد فضای موردنظر را از روی نقشه بدانید و بعد آن را با اندازه میز کارتان مقایسه کنید.
به این ترتیب می‌توانید با مقایسه ابعاد فضاها و وسایل، مکان مناسب را از نظر اندازه برای هر وسیله مشخص کنید. در ضمن اگر می‌خواهید وسیله‌ای بخرید، با دانستن ابعاد فضاها می توانید این کار را با اگاهی بیشتری انجام دهید.
•چیدمان وسایل در محیط
حال زمان جای‌گذاری و چیدمان وسایل در محیط است. قبل از انجام این کار، نگاه دقیقی به نقشه محیط بیاندازید و سعی کنید نقاط مناسب را برای وسایلی که اندازه‌ گرفته‌اید، بیابید. به این ترتیب با رعایت ملاحظات علمی و سلایق شخصی، چیدمانی از وسایل را در ذهن خود تجسم و بعد روی نقشه‌ها به طور جداگانه رسم کنید، یعنی هر چیدمان بر روی یک نقشه مجزا. پس از آن، بر روی هر نقشه چیدمان، تغییراتی را که لازم است اعمال کنید تا سرانجام یک ترکیب رضایت‌بخش حاصل شود.
متخصصان، این مرحله را با مدل‌سازی فضا و وسایل آن و نرم‌افزارهای کامپیوتری انجام داده، چیدمان‌های مجازی مختلفی را در محیط  بررسی و سپس بهترین چیدمان را در فضای حقیقی اجرا می‌کنند.
نکته مهم اینکه، پیش از اجرای چیدمان در فضای حقیقی، دو عامل مهم «سیرکولاسیون» و «نور محیط» را می‌بایست در نظر بگیرید.
بررسی سیرکولاسیون در محیط
برای بررسی سیرکولاسیون در محیط، کافی‌ست تصور کنید برای رسیدن به یک وسیله مانند میز، یخچال، مبلمان و... باید چه مسافتی را از محل ورودی فضا به سمت وسیله موردنظر طی کنید. سپس راه بازگشت و خروج از محیط را نیز بررسی کنید. توجه داشته باشید که مسیر بازگشت به استثناء فضاهایی که درهای ورود و خروج جداگانه دارند، در باقی موارد با مسیر رفت یکی است.
می‌توانید در نقشه‌های کپی شده‌تان، این مسیرها را با فلش‌های ساده‌ای مشخص کنید. پس از بررسی سیرکولاسیون تک تک وسایل، به بررسی سیرکولاسیون ترکیبی بپردازید؛ مثلا در نقشه‌تان مشخص کنید که اگر بخواهید از در ورودی به سمت میز مطالعه بروید و سپس به کمد مراجعه کنید و در آخر از محیط خارج شوید چه مسیری طی می‌شود.
اگرچه این مرحله کمی وقت‌گیر است اما به راحتی مشکلات چیدمان را نشان می‌دهد، مثلا اگر فضای عبور میان دو وسیله را مسدود کرده‌اید یا برای استفاده از وسیله‌ای فضای موردنیاز را در نظر نگرفته‌اید، می‌توانید به راحتی و پیش از اجرا آن را تصحیح کنید.

بررسی نیازهای نوری در محیط
حالا به نقشه نهایی و اصلاح شده چیدمان خود دقت کنید. سعی کنید با بررسی فعالیت‌هایی که قرار است در محیط انجام شود، نیازهای نوری آن را نیز مشخص کنید. برای مثال در نظر بگیرید در چه مکان‌هایی نیاز بیشتری به نور احساس می‌شود و چراغ‌های مطالعه و آباژورها باید در کجا قرار بگیرند.
فعالیت‌های مختلف نیازهای نوری متفاوتی را می‌طلبد پس باید در نظر گرفت آیا منابع نوری در همه جا به طور مناسب قرار گرفته‌اند یا باید در آن‌ها تغییراتی اعمال کرد.
اگرچه سیم‌کشی‌های برق یک ساختمان از پیش تعیین شده و محل قرارگیری منابع نوری نیز از قبل در نظر گرفته شده‌اند، اما می‌توانید با تعویض یا ترکیب لامپ‌های نقطه‌ای، هالوژن‌ها و... مشکلات روشنایی محیط را برطرف کنید.
گاهی لازم است برای اتاق کار، نورپردازی‌های سقفی بیشتری در نظر گرفته شود یا برای نورپردازی بر روی تابلوها از هالوژن استفاده کنید، در این صورت می‌توانید از یک برق‌کار برای سیم‌کشی‌های موردنظر کمک بگیرید. فقط در نظر داشته باشید که میزان نور با میزان فعالیتی که در نظر دارید هماهنگ باشد، در غیر این صورت اختلالات بینایی ایجاد می‌کند و برای چشم خسته‌کننده خواهند بود.
اکنون که با مراحل اساسی طراحی داخلی آشنا شدید، می‌توانید با برنامه‌ای دقیق و گام‌هایی منظم، برای اجرای ایده‌های خود در محیط  موردنظرتان اقدام کنید.
یک ایده
تمرین چیدمان «از کوچک به بزرگ»
اگر می‌خواهید در محیط زندگی یا کار خود تغییراتی ایجاد کنید و نمی‌دانید از کجا و چگونه شروع کنید، ایده این شماره به شما کمک خواهد کرد.
در نظر داشته باشید اگر مایلید برای ایجاد تغییرات موردنظرتان، وقت کافی صرف کنید و یک کار اصولی انجام دهید، می‌توانید مطابق مطلب آموزشی شرح داده شده عمل کنید و گام به گام با آن پیش بروید. اما اگر برای شروع کار و تمرین می‌خواهید وقت کمتری صرف کنید، پیشنهاد می‌کنیم از تغییرات کوچک‌تر شروع و سپس به ایجاد تغییرات بزرگ‌تر بپردازید؛ زیرا گاهی یک تغییر کوچک و پیش پا افتاده هم می‌تواند تحول زیادی در محیط به وجود آورد؛ ضمن اینکه اگر نتیجه مطلوبی حاصل نشد، مشکل چندانی به وجود نخواهد آمد.
برای مثال می‌توانید به جابه‌جایی بپردازید و وسایل اتاق خواب، نشیمن، آشپزخانه و چیدمان اشیاء روی میز یا داخل کمدها را تغییر دهید. البته حتما این نکته را در نظر داشته باشید که برای این کار فقط زیبایی یا ترکیب‌بندی ظاهری اشیاء کافی نیست، بلکه کاربرد تک تک وسایل، فضای موردنیاز برای استفاده از آنها و... را نیز در نظر داشته باشید. این یک تمرین بسیار ساده، اما مفید است.
اگر در فضای کوچک داخل کمد، کشو یا روی میز کارتان، نتوانستید برای زیباتر شدن و استفاده راحت‌تر از وسایل موجود در فضا، به یک چیدمان منطقی و صحیح دست یابید، مطمئنا در موارد بزرگ‌تر مثلا تغییر دکوراسیون اتاق خواب یا نشیمن نیز با مشکلات زیادی روبه‌رو خواهید بود و باید برای رفع این مشکل اطلاعات‌تان را بالا برده یا از متخصصان این رشته کمک بگیرید. اما اگر به یک چیدمان منطقی و حساب شده رسیدید و پس از مدتی، شلوغی و سردرگمی در آن فضای کوچک جای خود را به زیبایی و راحتی داد، می‌توانید با اعتماد به نفس بیشتری به ایجاد تغییرات بزرگ‌تر بپردازید.

منبع خبر: مجله منزل


برچسب‌ها: <-TagName->
 
چطور رنگ مناسب را برای دفتر کار انتخاب کنیم؟
مهارت‌های زندگی > فوت و فن  - همشهری آنلاین- ندا شریف: انتخاب رنگ دفتر کار کاملا به خصوصیات و روحیات شما بستگی دارد تا احساس رضایت کرده، کارایی بهتری داشته باشید.

بررسی ویژگی‌های خاص و برنامه‌ریزی در رسیدن به نتیجه مورد نظر، مرحله انتخاب رنگ را آسان‌تر می‌کند. قبل از انتخاب رنگ، در نظر گرفتن عوامل مختلف دارای اهمیت است. با انتخاب صحیح، فضای مورد نظر را کوچک‌تر، بزرگ‌تر، گرم‌تر یا سردتر نشان دهید.

قبل از هر چیز:

1- اندازه دفتر کار را در نظر بگیرید. اگر می‌خواهید اتاق بزرگ‌تر به نظر برسد، از سفید، کرم و رنگ‌های روشن استفاده کنید. سقف سفید نیز اتاق را بزرگ‌تر نشان می‌دهد. اگر فضا خیلی بزرگ و سرد است، رنگ‌های تیره آن را گرم‌تر نشان می‌دهند.

2- به احساس درونی خود توجه کنید. اگر می‌خواهید انرژی و اشتیاق ایجاد کنید، رنگ‌های گرم قرمز تا سبز را از چرخه رنگ که شامل قرمز، نارنجی، زرد و سبز هستند، انتخاب کنید. اگر احساس آرامش را ترجیح می‌دهید، رنگ‌های سرد از آبی تا بنفش را انتخاب نمایید.

3- به مقدار نور دفتر کار توجه کنید. رنگ‌های روشن در جایی که نور طبیعی خیلی زیاد است، بیش از حد خیره‌کننده خواهد بود.

4- به رنگ سایر قسمت‌ها دقت کنید تا با طرح کلی خانه، از سایر اتاق‌ها گرفته تا پوشش کف و غیره هماهنگ و مناسب باشد. اگر دفتر یا اتاق کار شما در گوشه‌ای از منزل است، از زوایای مختلف و اتاق‌های مختلف به آن نگاه کنید.

moreآشنایی با طراحی محیط مناسب کار در خانه

5- با استفاده از یک تخته‌چوب و چند قوطی کوچک نمونه رنگ‌، رنگ‌ها را روی تخته امتحان کنید تا تصمیم‌گیری نهایی برایتان راحت‌تر شود.

6- به نمونه رنگ‌های کار شده بر روی تخته بعد از خشک شدن در ساعت‌های مختلف و با نورهای مختلف خوب نگاه کنید تا انتخاب درستی داشته باشید.

7- نمونه رنگ‌شده را کنار مبلمان، پرده و سایر وسایل قرار دهید و ببینید آیا ترکیب آن‌ها نظر شما را به خود جلب می‌کند؟

8- اگر از رنگ‌های خاص بر روی دیوار خوشتان نمی‌آید، بژ، توسی و سفید را انتخاب کنید در عوض وسایل و مبلمان را رنگی بخرید.

دفتر کار

 

برچسب‌ها: <-TagName->
 

چطور هر چیزی را تمیز کنیم؟

مهارت‌های زندگی > فوت و فن  - همشهری آنلاین- ندا شریف: مواد طبیعی زیادی وجود دارند که به کمک آن‌ها می‌توانید خانه‌ای کاملا تمیز و آراسته داشته باشید و از بودن در چنین محیطی لذت ببرید.

وسایل مورد نیاز:

جوش شیرین

سرکه

گردو

کوکاکولا

الکل سفید

شوینده برای تمام سطوح


1- برای جلوگیری از خراب شدن سطوح چوبی در صورت هرگونه لک، آن‌ها را بلافاصله تمیز کنید.

2- با استفاده از گردو می‌توانید خراشیدگی روی سطوح چوبی را برطرف کنید. گردو را روی قسمت‌های خش شده بمالید و با استفاده از یک تکه پارچه تمیز روی سطح را برق بیندازید.

3- بیش‌تر لک‌ها را می‌توانید با پاک‌کننده‌های سطوح مختلف (چند کاره) مثلا نوع مخصوص شیشه و فلز تمیز کنید.

4- تا جای ممکن سعی کنید از محصولات غیرشیمیایی و مواد موجود در خانه استفاده نمایید.

5- بیش‌تر چیزها را می‌توانید با جوش‌شیرین تمیز کنید. برای از بین بردن لک‌ ظروف چینی، لیوان چای، فنجان قهوه، ظروف استیل، گاز، غذاهای سوخته چسبیده به ظروف، سرویس‌های بهداشتی و بوی نامطبوع کفش، فرش و ... به‌راحتی از این ماده ارزان استفاده نمایید.

6- برای تمیز و ضدعفونی کردن شیشه‌ها، پنجره‌ها و دیوارها مقداری الکل سفید داخل سطل آب و پودر شوینده بریزید.

7- در صورت نداشتن هیچ ماده پاک‌کننده آماده، نگران نشوید با استفاده از سرکه، جوش‌شیرین و حتی نوشابه سرویس‌های بهداشتی را تمیز کنید.

8- بعضی لک‌ها لازم است ابتدا با نفت سفید تمیز شوند، در مورد سایر حلال‌ها قبلا اطلاعات لازم را کسب کنید.

چطور هر چیزی را تمیز کنیم؟


برچسب‌ها: <-TagName->

آشپزخانه یکی از فضاهای حیاتی خانه است که خانم خانه زمان زیادی از وقتش را در آنجا می‌گذراند. نوع چیدمان و دکوراسیون آشپزخانه هم به موارد مختلفی بستگی دارد که یکی از مهم‌ترین آنها نوع مبلمانی است که مورد استفاده قرار می‌گیرد، زیرا به راحتی می‌تواند فضای آشپزخانه را بزرگ جلوه دهد یا کوچک کند. در این شماره کارشناسان «منزل» درباره انواع مبلمان آشپزخانه و ویژگی‌های آنها صحبت می‌کنند.
توکار یا مجزا
مبلمان توکار در آشپزخانه‌های کوچکی که فضای کف‌شان بسیار محدود است، کاربرد دارد. به عنوان مثال نیمکت‌های توکاری که زیر پنجره یا پشت کابینت‌های اپن در نظر گرفت شده‌اند، به اندازه صندلی ناهارخوری، فضای آشپزخانه را اشغال نمی‌کنند. در عین حال نمی‌توان مبلمان توکار را به صورت انعطاف‌پذیر در نظر گرفت و باید از همان ابتدا این نوع مبلمان را در نقشه آشپزخانه بگنجانید. توجه کنید که اگرچه مبلمان توکار بسیار مفید و مناسب است، اما بعدها نمی‌توان جای‌شان را تغییر داد یا با نقل مکان آن را با خود برد.
ساختار‌های موجود مانند طاقچه پنجره‌ها یا پیشخوان را می‌توانید کمی بزرگ‌تر کرده و فضایی را برای صرف ناهار به وجود بیاورید. اگر این مبلمان قابل حرکت باشند به انعطاف فضای شما می‌افزاید.
چهارپایه‌ها
اگرچه وجود پایه‌های زیاد اتاق را شلوغ نشان می‌دهد اما برای آشپزخانه می‌توانید از چارپایه‌ها نیز استفاده کنید که البته به اندازه صندلی‌های معمولی راحت نیستند. برای قسمت بار آشپزخانه عموما باید چارپایه‌های بلند تهیه کنید. در صورت امکان چارپایه‌هایی انتخاب کنید که هم پشتی و هم جای پا داشته باشند. چارپایه‌های بدون پشتی یا حتی نیمکت کوتاه ظاهری آراسته‌تر برای اشپزخانه به وجود می‌آورند زیرا می‌توانید آن‌ها را زیر میز قرار دهید تا دیده نشده و فضا را شلوغ نکند.
•سطوح صاف و تاشو
رویه‌های کابینتی که تاشو بوده و میزناهارخوری را تشکیل می‌دهند، صندلی‌های تاشو و‌ چارپایه‌های مسطح، از مبلمانی هستند که قابلیت تطبیق با فضاهای کوچک را دارند. در عین حال، فراموش نکنید که باید جای کافی برای انبار کردن مبلمان تاشو داشته باشید.
•پشتی و رویه صندلی
صندلی‌های بلند، آشپزخانه‌های کوچک را شلوغ و به هم ریخته نشان می‌دهند، بنابراین اگر آشپزخانه‌تان کوچک است طرح‌های ساده‌تری انتخاب کنید یا کلا از صندلی صرف‌نظر کنید. می‌توانید از نیمکت کوتاه استفاده کنید که هم جای کافی برای نشستن دارد و هم اینکه فضا را شلوغ نشان نمی‌دهد.
اگر صندلی‌هایتان پشتی و رویه‌های پارچه‌ای دارند، طرحی را انتخاب کنید که با بقیه آشپزخانه هم‌خوانی داشته باشد، مثلا رنگ‌های براق یا طرح‌های خاص انتخاب کنید. برای آسان‌تر شدن کارهایتان، از پارچه‌های مومی یا پی.‌وی.‌سی به جای پارچه‌های معمولی استفاده کنید که به راحتی قابل شست‌وشو هستند. با توجه به اینکه در آشپزخانه، اجناس همیشه در معرض لکه‌های فراوان، چربی و کثیفی قرار دارند، همه صندلی‌ها باید قابلیت شست‌وشو داشته باشند.
کاربرد مبلمان
مبلمان آشپزخانه سبک‌ها و مواد بسیار متنوعی دارند، مانند صندلی‌های چوبی، صندلی‌های مدرن پلاستیکی و میزهای استیل؛ سبکی انتخاب کنید که با بقیه آشپزخانه سازگار باشد، سعی کنید طرح‌های ساده، محکم و راحت را انتخاب کنید. هزینه‌ و راحتی ظاهر باید در انتخاب آنها دراولویت قرار بگیرند اما فراموش نکنید که کاربرد آنها نیز مهم است. مبلمان ایده‌آل برای آشپزخانه باید محکم و مرتب باشند و به آسانی تمیز شوند، چوب، فلز و پلاستیک برای این کار بسیار مناسبند. اگر می‌خواهید مبلمان نرمی داشته باشید مطمئن شوید که پارچه به کار رفته قابل شست‌و‌شو است.
•انعطاف‌پذیری
بهترین راه‌حل برای فضاهای کوچک، مبلمانی است که در موارد نیاز استفاده می‌شوند و در غیر این صورت در انباری قرار می‌گیرند. مبلمان تاشو این انعطاف را دارند و فضای زیادی هم اشغال نمی‌کنند.
•شفافیت
در چیدمان آشپزخانه‌های کوچک باید تا حد امکان فضا را بزرگ جلوه دهید، بنابراین از خرید مبلمان حجیم و بزرگ خودداری کنید و وسایل ساده‌تری در نظر بگیرید که جاگیر نباشند. جنسی انتخاب کنید که نور از آن عبور کند مانند شیشه، «پرسپکس»*، فلزات مشبک و... که در این صورت فضاهای سیالی به وجود می‌آید.
•تحرک
هز آشپزخانه‌ای چند عنصر متحرک دارد مانند طبقه سبزیجاتی که می‌توانید آن را به هر کجا بکشید، سطل زباله‌ای که می‌توان آن را داخل کابینت قرار داد یاحتی کابینت‌ جدایی که بتوانید آن را از جلوی پای خود دور کنید. به دنبال طرح‌های مدرن متحرک بگردید.
•راحتی
مبلمان را فقط با توجه به ظاهرش نخرید؛ قبل از خرید، راحتی آن را امتحان کنید. صندلی‌های ناهارخوری باید ارتفاع مناسبی داشته باشند، باید بتوانید آرنج خود را روی میز قرار دهید. چارپایه‌های بار، باید پشتی و جای پا داشته باشند. به مواد آن نیز توجه کنید. هنگام خرید صندلی‌های پلاستیکی منحنی‌دار که بسیار متنوع‌اند و در بازار هم به وفور یافت می‌شوند، باید دقت کنید که آیا کمرتان در آنها احساس راحتی و آرامش می‌کند یا خیر؟
نمایش مبلمان
هر آشپزخانه‌ای نیاز به فضای شخصی دارد. ترکیب کابینت‌ها و طبقات باز، کمد سنتی ولش و کابینت‌های دیوارکوب مدرن می‌تواند فضای مناسبی برای نمایش وسایل شما باشد. اما مبلمان ظریف‌تری مانند کمد‌های سه کنج یا باز نیز همین تفاوت را ایجاد می‌کنند، حتی اگر از آن برای نمایش یک دسته گل استفاده کنید.
مبلمان اضافه
اجازه ندهید آشپزخانه‌تان صرفا یک فضای کاری باشد، تکه‌های مختلفی از مبلمان غیرمتعارف را با یکدیگر تلفیق کنید. به عنوان مثال یک کمد فرانسوی می‌تواند گنجه خوبی باشد، پالت‌های صنعتی نیز می‌توانند برای ایجاد قفسه سبزیجات به کار روند. گسترده فکر کنید و به آشپزخانه خود شخصیت ببخشید.


برچسب‌ها: <-TagName->


برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب


برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب
[ برچسب:, ] [ ] [ نوري ]


برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب
[ برچسب:, ] [ ] [ نوري ]


برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب
[ برچسب:, ] [ ] [ نوري ]


برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب
[ برچسب:, ] [ ] [ نوري ]


برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب


برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب
[ برچسب:, ] [ ] [ نوري ]

 

 
 


برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب
[ برچسب:, ] [ ] [ نوري ]

درباره وبلاگ

www.choob.tk
امکانات وب
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)